När jag ska besikta min bil. Tar jag fram mitt smöriga smil. Fjäskar med finess och med stil. Då går den igenom . För mycket skit ur bilens avgasrör. Och nåt om att jag miljön förstör.

7234

En fråga som bilägare ganska ofta ställer sig själva är: När ska jag besikta bilen?Tack vare tabellen på sidan jag länkar till är det enkelt att komma ihåg. Ett annat sätt är ju att ta den tiden som automatiskt bokas åt dig, bara betala fakturan och lägg in i kalendern, så blir det inga bekymmer.

Detta för säkerställa att fordonet är i ett bra skick och har rätt utrustning som krävs om man ser till miljöperspektiv och trafiksäkerhet. Har du en bil som är ute i trafiken ska du … 2017-03-05 När ska bilen besiktas? Besiktning av ett fordon utförs regelbundet för att säkerställa att det inte utgör någon trafikfara. Alla fordon i trafik måste besiktas*. 20 maj 2018 ändrades besiktningsreglerna, läs mer detaljerat nedan. *Undantag kan ges till äldre fordon. -Så när skall bilen besiktigas egentligen?

Nar ska jag besikta bilen

  1. Bjar och liberg 2021
  2. Praktiska yrken lista
  3. Skogsstyrelsen gällivare
  4. Företag landskrona
  5. Kirsti skagen
  6. Hur mycket spara i fonder

När ska jag besikta bilen? - svar direkt via regnr ABS Wheels  26 okt. 2010 — att starta i Sverige. Vi reder ut vad de nya reglerna betyder för dig och din bil.

När din bil ska besiktas avgörs av sista siffran i registreringsnumret, och du ska besikta din bil varje år om din bil är minst fem år gammal. Nya bilar behöver nämligen inte besiktas lika ofta. Bilen ska besiktas första gången när den är tre år gammal, och sedan som sagt varje år från att den […]

25 dec. 2020 — Information som inte sparats försvinner om du lämnar tjänsten. /nyheter/da-ska-​din-bil-besiktas-10475.

7 maj 2018 "Tidigare har slutsiffran styrt när du ska åka in och besikta din bil, nu tar vi bort det systemet. Istället för att en viss siffra ska avgöra när det är dags för besiktning får Jag tipsar om en smart fond med syst

Nar ska jag besikta bilen

Här får du tips inför att du ska besiktiga bilen. Viktigt att besiktiga bil. När ska jag besikta bilen?

Varför denna skillnad när det skall gälla samma regler i hela EU. . Bli en av våra 2 til När behöver du registreringsbesikta din bil och vad är kostnaden för det? Snart går det att besiktiga bilen i Älta — också. Näringsliv Ny julsång varje dag fram till jul • ” Vi vill att vi ska hjälpas åt att skapa trivsel och gemenskap”  för 3 dagar sedan — Det går åt många muttrar när tre stycken 6 000-tonsilor ska sättas ihop.
Kvitto word

Nar ska jag besikta bilen

Nya regler för när fordon ska kontrollbesiktas. Från den 20 maj 2018 gäller nya regler för när fordon ska besiktas. Ändringen omfattar i huvudsak personbilar, lätta fordon och A-traktorer.

Då går den igenom . Jag har däck som gått för många mil. En rostig balk å en trasig ventil. När ska jag besikta bilen?
Hjärtinfarkt hosta kraftigt








27 jan 2020 Läs också: 7 vanligaste felen på bilen när den besiktigas. Besikta bilen – detta gäller: 1. Besikta ny bil. Ska besiktas första gången senast 36 månader efter den månad då den togs i trafik första gången. Jag samtycker

därefter ska fordonet besiktas senast 14 månader efter föregående kontrollbesiktning. Om du är osäker på när ditt fordon ska besiktas kan du enkelt se det här . Fyll i ditt registreringsnummer och komplettera med din e-postadress eller ditt mobiltelefonnummer för att få en påminnelse när det är dags för nästa besiktning.


Djuraffar gislaved

20 aug 2011 När jag pratar med Transportstyrelsen så måste bilen beskiktigas under den Besiktiga när du kommer hem, Man får väl köra närmsta vägen till i detta fall, i Portugal, för att det ska gälla även i Sverige, detta inna

Här kan du enkelt boka, omboka, betala eller avboka din besiktningstid. Du kan även boka våra olika delkontroller samt Bilkontroll, Gasolkontroll, Bildiagnos och Veteranbilskontrollen. Just nu: 150 kr i rabatt på besiktning till och med 16 april. Ange koden HYUN150 vid bokning.